به گزارش آریاورزش، تیم والیبال سایپا در نخستین هفته لیگ برتر والیبال موفق به شکست حریف خود شهرداری تبریز شد.
[gallery columns="2" link="file" size="medium" ids="45513,45512"]
[event_results 44585]
[caption id="attachment_45520" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
در شهر تبریز و در سالن شهید اقدمی تیم شهرداری تبریز میزبان سایپا بود که در جدالی سنگین و با نتیجه سه بر دو مغلوب میهمان خود شد.
این دیدار در حالی یک ساعت دیر تر از سایر بازی های هفته اول آغاز شد که در ست نخست تا تایم استراحت اول، دو تیم پا به پای هم پیش رفتند.شهرداری بیشتر از توپ های برگشتی و سایپا از نقطه قوت خود یعنی دفاع روی تور برای کسب امتیاز استفاده می کردند.
[caption id="attachment_45534" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
آرش کشاورزی که از بازیکنان تازه وارد تبریز است،با چند سویس متوالی خود توانست تیم خودش را پیشتاز کند و اختلاف ۳ امتیازی با تیم ناصرشهنازی ایجاد کند.
این مربی قبل از شروع بازی در مصاحبه ای گفت:تیم سایپا بسیار دیر بسته شده است.من انتظار غیر معقولی از تیمم در این بازی ندارم.
اما این اختلاف امتیاز برای تیم شهرداری با ثبات نبود چرا که با هماهنگی عالی دفاع تیم میهمان،این سفید پوشان سایپا بودند که نتیجه را ۱۵-۱۷به نفع خود تغییر دادند و عادل بناکار را مجبور به ایجاد تغییرات در تیم کردند!
[caption id="attachment_45501" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
در ادامه با توپ گیری خوب یاران شهرداری و اشتباهات محض سایپا دو تیم دوباره در امتیاز ۲۲به تساوی رسیدند!ولی در نهایت این پاسور خوش فکر شهرداری ،محمد طاهر وادی ، بود که با تاثیر مستقیم خود یعنی یک دفاع و دو سرویس ست اول بازی را به نفع خود و هم تیمی هایش رقم زد!
[caption id="attachment_45493" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
ست دوم:
در ابتدای این ست دو تیم از بازی محتاتانه خارج شده بودند و رو به بازی سرعتی‌ آورده بودند.ولی این سایاپایی ها بودند که در مقابل حدود هزار تماشاگر تبریز با توپگیری و دریافت اول های خوب خود توانستند اختلاف ۳ امتیازی باتیم میزبان ایجاد کنند.ولی این روند فقط تا تایم استراحت ادامه داشت چرا که سیستم منسجم تیم تبریزی باعث شد نتایج را به نفع خود تغییردهد(۱۳-۱۱) در این لحظات آرش کشاورزی بازی زیبا بی نقصی از خود به نمایش گذاشت.
اما برای چندمین بار ورق برگشت و چند اشتباه پیاپی در دریافت قرمز پوشان شهرداری سایپا را در امتیاز ۲۳-۲۱ در آستانه پیروزی قرار دهد  که در نهایت پرونده این ست با اسپک قدرتی یار سایپا بسته شود و عدد یک در مقابل نام سایپا هم ثبت شود!
[caption id="attachment_45495" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
ست سوم:
عادل بناکار با توجه با واگذاری ست دوم دست به تغییرات زد و حسن زاده را جایگزین اکبر ولایی کرد مربی ای که تیم او در سال ۹۴ دست خوش تغییرات بسیاری بود و نسبت به سال گذشته بازیکنان معدودی مانند:صنوبری،تاجر و ولایی قرار داد خود را تمدید کردند و لیگ ۲۹ را هم در تیم شهرداری سپری می کنند!
ولی در این ست تاکتیک عادل بناکار جواب داد و حسن زاده تعویض طلایی او شد.
در آغاز این ست با اشتباهات شهرداری و چند ناهماهنگی آشکار این تیم سایپا از فرصت استفاده کرد و سه امتیاز اختلاف ایجاد کردو حتی همین اختلاف را تا امتیاز هشتم حفظ کرد.و این تیم تبریزبود که ابتکار و خلاقیت تیمی خود را که در ست های گذشته به نمایش گذاشته بود را استفاده نکرد.
اما این پایان بازی نبود چرا که با جایگزینی حسن زاده ورق برگشت وبا این تعویض ، تیم نفس تازه ای گرفت تا جایی که به یک باره شهرداری تبریز با تکیه بر عامل موفقیت استفاده از توپ های برگشتی ۲۴-۱۹ پیشی گرفت تا در نهایت این ست هم با نتیچه ۲۵-۱۹ به اتمام برسد!
[caption id="attachment_45519" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
ست چهارم:
اولین امتیاز این ست را سایپا دشت کرد،تیمی که از ابتدای بازی تغییر خاصی را در ارنجش ایجاد نکرده و با همان ترکیب ست اول به بازی خود ادامه میدهد.
در ادامه شاگردان بناکار با دودفاع روی تور متوالی و با برتری ۸-۶ در تایم استراحت سراغ مربیان خود رفتند.ولی سایپا در این ست بسیار جنگنده تر از دو ست پیش نشان داد و پا به پای شهرداری تا امتیازات بالا پیش آمد.در فرجام این ست پاسور خوش ذوق سایپا یعنی به نژاد با خلاقیت و خوسلیقه ای در امتیازات حساس باعث ایجاد اختلاف امتیاز و در نهایت برد این ست با نتیجه ۲۵-۲۱ شد.
[caption id="attachment_45491" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
ست پنجم:
این ست که نسبت به ست های گذشته هیجان بسیار کم تری داشت از همان اول تیم میهمان پیشی گرفت و فاصله خود را با شهرداری حفظ کرد. تیم شهرداری که مطابق آمار ست پنجم باز خوبی نیست در نهایت این ست را با نتیجه ۱۵-۱۱ وا گذار کرد تا اینجا پرونده نخستین بازی خانگی خود را آن هم مقابل سایپا ببندد و در انتظار بازی هفته بعد خود باشد.
شهرداری تبریز در دومین دیدار خود با گوهر کویر زاهدان بازی خواهد کرد و سایپا با جواهری گنبد دیدار خواهد داشت.
[caption id="attachment_45502" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]   [league_table 44587]
[caption id="attachment_45488" align="aligncenter" width="800"]تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴ تصاویر دیدار شهرداری تبریز و سایپا در رقابتهای لیگ برتر ۹۴[/caption]
[tooltip text="گروه تحریریه آریا ورزش" gravity="nw"][/tooltip]